Thursday, June 7, 2012

Novel: cinta dan FB


Cinta DAN FB

cringgg ,cringgg  ye ye kejab ,
      " HELO ASSALAMUALAIKUM !! kedengaran bunyi seseorang sedang memberi salam itu tak lain ,tak bukan kalau liza "
           WAALAIKUMUSSALAM !
" woi lina ko dah siap ker belum?, hari ini kan kite ade kelas dengan encik amuragham" 
         " alahh ye ker jab-jab bagi 10 minit ye!".
         " wei lame sangat tu , aku nak cepat lah  karang tak pasal-pasal mandi airliur cikgu       amuragham.."
     " jab je tunggu aku tengah masak sarapan nie".. 
        "mmm ok cepat sikit , bawak bekal je lah , bawak untuk aku sekali  pesan liza kepada aku …"kata liza selamba..
        
          sampai di kolej aku dengan liza membuka langkah seribu,!!
" pasal kau lah pagi –pagi kene lari marathon !", 
  "heheheheh alah sorry lah ye.."
 sempat lagi liza membebel kepada aku. 


          SALINA FAZLIANA BINTI  DATO HAJI  HAMDAN. Dan ALIZA SAIDATUL BINTI  AHMAD berdiri di muka pintu.!!!, kata encik amurgham yang dapat menghidu kehadiran aku ngan liza , walaupun dia sedang mengadap papan putih 
    " kamu berdua ni !,masuk hari ni dah lebih 10 kali kamu datang lewat , kenapa !!! aaaaah!! Tengking encik amuragham kepada aku dengan liza . walaupun encik amuragham ni lelaki ,tapi membebel dia boleh mengalah kan nenek aku kat kampung tu tau . 
     "maaf kan saya encik amuragham kata kami serentak."!.
     sebe.. sebenarnya saya baru balik dari Pahang pagi tadi ada masalah sikit kat sana , lepas tu liza pulak kereta die pancit tu yang dia terpaksa tunggu saya jemput dia. kata aku bohong, harap- harap lah menjadi.
           hari tu cakap nenek sakit, kucing mati ,gigi patah ,, macam –macam idea awak untuk beri alasan ye.. dah pergi duduk esok kalau kamu berdua datang lambat saya denda kamu berdiri depan pintu sambil angkat kaki kanan..kata encik amuragham sedikit mengugut .
         aku dengan liza hanya mampu tersenyum sahaja ..
" mmm baik encik amuragham jawab aku dengan liza serentak" , aku tersenyum kemenangan hahahaha senang nya tipu encik amuragham ni !! Kata hati jahat aku.     
             
     Ok sumua buka buku kimia 2 ye..kata encik  amurgan sedikit kedengaran bahasa sing .
          encik amurgham betul-betul marah kepada aku , banyak soalan yang dia Tanya . sebaik lah aku boleh jawab kalau tidak bising lah mulut dia tu ish ish ish.. kringgg krinnng bunyi loceng menandakan kelas sudah tamat .. bertapa gembira nya aku  kelas encik amuragham habis . selepas ni ,
          seperti biasa aku dan liza akan lepak di saber kafe yang ada di dalam kolej, bosan lah kalau online kat rumah sesekali nak jugak aku online kat luar kan.
         Aku menekan punat sign in, buka sahaja facebook , alamak banyak nya komen. Aku baca dan balas komen yang diberi oleh rakan sefacebook aku hehehe
    .di bahagian chat aku tercari- cari seseorang yang selalu aku chat . iaitu nama pendek dia mrs.ku , mrs ku ni telah menjadi rakan baik dan dan rakan tempat meluahkan perasaan ,boleh dikata mrs ku nie serba boleh huhuhuh , aku mengelar diri aku sebagai miss brown , sebab brown adalah warna coklat , sebab makanan kegemaran aku coklat. Belum sempat aku memula kan chat mrs ku telah  memulakan dulu 
Assalamualaikum , miss brow

Waalaikumussalam ,mrs ku :P

Tak ada kelas ker? Ker ponteng ? ;)

Ish tak baik menuduh –nuduh. Hari ni satu kelas je..@_@

Sorry just joke . awak, tak lama lagi saya nak balik Malaysia! 

                 Bagus lah , mesti awak tak sabar-sabar kan?

A’ah saya tak sabar2 nak jumpa mami and daddy dan saya  tak sabar2  nak jumpa awak ,

Mmm saya pun sama tapi tak tahu lah , boleh ke tidak ??

Kenapa awak cakap macam tu? Awak tak sudi nak jumpa saya?  

Bukan macam tu , ye lah saya belajar, dan dalam waktu sama saya kerja , mmm memang susah lah nak jumpa awak . tapi kalau ada jodoh kita boleh jumpa kan…hehehe..

Mesti boleh lah punya, saya akan kerja di syarikat daddy saya , sebab daddy saya suruh saya sambung kerja dia , sebagai CEO

Wah bagus lah tahniah yee.. saya dapat kawan CEO .. tahniah ..
                      
    " Lina jom balik , karang kat rumah sambung lagi  yee aku dah lapar nie!"
 Hari ni aku makan kat rumah kau yee.. kata liza mengejutkan aku dari kesyokan menchatting.
           " alah tak payah mintak kebenaran kau memang tiap-tiap hari makan kat rumah aku lah , kata aku memerli" ,
        " hehehehe ye lah masakkan kau sedap lah ."
         " mmm kau tunggu kat kereta yee. Aku nak say bye bye kat mrs ku .". 
         "mmm ye lah budak busuk. Kata liza sambil mencuit hidung aku dan berlalu."
Mmm terima kasih . saya Cuma menganti tempat ayah saya je. Bukan nya saya mengusaha kan syarikat tu.

         Awak ? awak dah offline ker?

Aku melihat skrin computer . mrsku membalas mesaj aku , lalu aku pantas menaip dan berlalu untuk balik..

 Awak nanti sampai rumah saya online lagi ye, sekarang saya kat CC  ape –ape pun tahniah ye ,atas pelantikkan awak assalamualaikum.

Tanpa menunggu jawapan salam aku terus  offline , dan berlari anak kearah liza ..biasa lah liza akan membebel kepada aku  kerana lambat.. aku memang pantang online mesti 1 jam lebih , tak boleh sekejab .. huhuhuhu dapat jugak aku lepas rindu kat mrs ku aku … hehehehe gatai noo




saksi kan smbungan novel ini minggu depan ...

5 comments:

  1. good job dear....beb,ko psah kn dialog tu dgan pmbuke n pnutup kte spt "..."jd dpat bezakn ne satu liza n lina.....troskn usha beb.like it

    ReplyDelete
  2. pembuka cam ne , penutup cmne ?? bleh bgi contoh

    ReplyDelete
  3. ha...ok la tu.....law nak contoh lagi,ko luang kan mase tgok novel2 bersiri kat penulisan2u.....bleh jd guide ko ble nk smbung nvel ko nt...caiyok!!!!

    ReplyDelete